Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Tuttar, bröst och rumpor TIA

Av resan - 19 mars 2009 11:31

TIA- This Is Africa

Vilka former, vart man än vänder sig välformade bröst och rumpor på unga som gamla, tjocka som smala. O om man skulle råka titta på ett par då stirrar det väldigt ofta tillbaks provocerande bröstvårtor, de är väl bara att vänja sig TIA. 


Ska göra sista intervjun i e.m de känns väldigt gött, dem senaste har varit väldigt givande o nu har vi timmar framför oss av transkribering :S


Igår va jag (O) på Ex-pad-soccer, vi spelade på en cricket-plan me belysning av varierande kvalité vilket gör markeringspelet svårare när man möter Botswaner i svarta tröjor... Hur som helst jävligt kul, o ja fick lära mig  att ormarna här i stan mest va "Brown snakes" o man behövde inte va så orolig dem gav en bara huvudvärk några dagar. Gustav har flyttat från Sweden House till en amerikansk kvinna i 35-årsåldern. Jag försöker övertyga honom att hon vill ha han som Toy-boy, men vi får se, hur som helst har deras hund blivit nersprejad av en Kobra ena dan o andra dan fick de till frukost jaga bort en kobra från terassen...Hoppas vi får se lite kobror till helgen när vi ska på camping-safari till Khutsehelgen!

 

 
 
Ingen bild

Mia

21 mars 2009 13:08

Tänker så mycket på dig! Saknar dig! Det blir nog värre p.g.a att jag faktiskt inte har någon som helst möjlighet att träffa dig förrän du kommer hem!

Är så spännande att läsa om din resa...skrattade högt när jag läste om alla rumpor å tuttar - tur att jag inte är där - jag skulle inte kunna hejda mig ifrån att stirra med halvöppen mun (som en torsk)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av resan - 15 april 2009 20:20

De går längre o längre mellan inläggen vilket inte innebär att nån behöver oroa sig snarare att vi har bättre saker att göra än att berätta om vad vi gjort. Nu är de bara en vecka kvar här i Kapstaden o de känns som att tiden bara flyger iväg. Vi...

Av resan - 5 april 2009 20:38

I två dagar vari varit i Jo-berg, aka Johannesburg. Vi bodde med Mabels dotter som för oss då var den enda vi inte träffat i hennes stora familj. Dotterns (Kele) och hennes sambo överraskade oss väl med skönt sällskap som vi mer en gärna spenderar me...

Av resan - 1 april 2009 19:51

Hej, de va typ 10 dagar o en sisådär 1200 bilder på Emelies kamera sen vi yttrade oss här, sist. Så vart ska jag (O) börja, förra arbetsveckan gick åt mest till att göra klart med intervjuerna och analyserna, nu har vi ”bara” sammanst...

Av resan - 23 mars 2009 09:06

I helgen åkte vi Khutse Game reserve med Gustav, Maria och Lebule (vår värds dotter). Vi åkte med hopp om att få se lejon, giraffer, savann, öken, köra 4x4 och sova ut bland cheetahs och ormar. Under vår drygt 4 timmars bilresa från Gabs var vår ...

Av resan - 17 mars 2009 15:40

Ja, precis som Olof skrivit gav besöket i byn en insyn i det afrika vi någonstans mer varit intresserad av att möta. Också för att djupare få en förståelse till varför preventionsarbete kanske mer når stadsbor och de som kan ta sig runt och till det ...

Ovido - Quiz & Flashcards