Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Hej då...

Av resan - 25 februari 2009 11:47

Och nu återstår en dag. Planet lyfter i morgon 16.50, landar i Gaborone 15.20 dagen efter. Så det betyder en resande fot under ett dryga dygn. Jag kan inte säga att jag ser vidare fram emot resan, men nattflyg är uppskattat. Packningen börjar lida mot sitt slut men framför mig ligger en lång inköpslista av saker jag missat. Såklart det ska vara så dagen innan. Dock ligger jag fortfarande till sängs med en huvudvärk som bäst förklaras med ett ord, spännbälte, skruvstäd eller annat ord för förklarar en åtdragning av skallen. Mår illa och försöker på stapplande ben göra mig ordning inför utgång på stan. Lockar föga.


Till er som jag inte kramat hej då vill jag säga att åtta veckor går snabbt, för er och för mig. Att jag kommer hem och att vi kan kramas då. Ta hand om er alla nu åker vi.


Att Olof nästa helg ska jaga lejon kan ju diskuteras. Men uppdaterar er självklart i hans jakt. Försäkringen vi tagit möjliggör för hemtransport även i en så kallad "body-bag", och med tanke på den stundande lejonjakten glädjs vi åt beslutet gällande en god försäkring.


Kramar i massor från oss båda. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av resan - 15 april 2009 20:20

De går längre o längre mellan inläggen vilket inte innebär att nån behöver oroa sig snarare att vi har bättre saker att göra än att berätta om vad vi gjort. Nu är de bara en vecka kvar här i Kapstaden o de känns som att tiden bara flyger iväg. Vi...

Av resan - 5 april 2009 20:38

I två dagar vari varit i Jo-berg, aka Johannesburg. Vi bodde med Mabels dotter som för oss då var den enda vi inte träffat i hennes stora familj. Dotterns (Kele) och hennes sambo överraskade oss väl med skönt sällskap som vi mer en gärna spenderar me...

Av resan - 1 april 2009 19:51

Hej, de va typ 10 dagar o en sisådär 1200 bilder på Emelies kamera sen vi yttrade oss här, sist. Så vart ska jag (O) börja, förra arbetsveckan gick åt mest till att göra klart med intervjuerna och analyserna, nu har vi ”bara” sammanst...

Av resan - 23 mars 2009 09:06

I helgen åkte vi Khutse Game reserve med Gustav, Maria och Lebule (vår värds dotter). Vi åkte med hopp om att få se lejon, giraffer, savann, öken, köra 4x4 och sova ut bland cheetahs och ormar. Under vår drygt 4 timmars bilresa från Gabs var vår ...

Av resan - 19 mars 2009 11:31

TIA- This Is Africa Vilka former, vart man än vänder sig välformade bröst och rumpor på unga som gamla, tjocka som smala. O om man skulle råka titta på ett par då stirrar det väldigt ofta tillbaks provocerande bröstvårtor, de är väl bara att vänja si...

Ovido - Quiz & Flashcards