Alla inlägg den 5 april 2009

Av resan - 5 april 2009 20:38

I två dagar vari varit i Jo-berg, aka Johannesburg. Vi bodde med Mabels dotter som för oss då var den enda vi inte träffat i hennes stora familj. Dotterns (Kele) och hennes sambo överraskade oss väl med skönt sällskap som vi mer en gärna spenderar mer tid tillsammans med. I morse ringde klockan dock 05.00 och för att inte vara sena till flygplatsen i Jo-berg åkte vi straxt därefter. Landade i Cape Town gjorde vi runt efter 09.00 Hyrde bil och mötte upp en gammal vän till mig som skulle orientera oss aningens i denna fantastiska stad. Som i och för sig inte är helt ny för mig (E) men som ändå behöver åter introduceras.

Startade tiden i Cape med lite skönt häng på stranden och senare på eftermiddagen lite braii (grillning). (O) har nu dragit för att träffa två andra svenskar som är här i samma ärende som vi varit i Botswana. Jag väljer att stanna inne för att organisera upp sovplatser samt morgondagens studier. Nu har nästkommande kurs dragit igång och det ska bli lite svårt att lämna våra kära intervjuer och analyser. Resultatet var i full gång och nu ska detta brytas av för omvårdnadsinformatik. Men det ska hur som helst göras och om tankesmedjan förs uppe bland vingårdarna så kanske ändå att det kan fungera. Vi har inte så många dagar kvar här innan hemfärd och visst var det med blandade känslor som vi sade hej då till Mabel och Botswana. Tiden borta har varit som de flesta längre resor är, fulla av ett mindre liv. Bra dagar blandas upp med sämre dagar och någonstans där har vi levt. Vi har mått bra tillsammans men vi har även sagt lite hårda ord tillvarandra. Vi har upplevt tragedi samt sann glädjeyra. Och nu ska tragedi och glädjeyra återigen blandas när vi nu tar oss ann Cape Town och dess kontraster.

Önskar att natten kommer snabbt till mig så att jag får möta morgondagen och innehållet i Cape Town. Hittills är det en del som inte är som jag minns det, av olika anledningar. Jag är inte samma människa på ett antal områden som jag var ”back then” och jag är här i ett annat sammanhang. Men att Cape Town är en fantastisk innehållsrik stad har inte bestridits.

Take care.

Våra nya nummer:

Olof: +27725689060

Emelie: +27793938439

   
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards